Handelsbetingelser
Salgs- og leveringsbetingelser
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer hos Kokken & Jomfruen. Kokken & Jomfruen ejes af Catering Danmark, Cvr: 17089234, C.F. Tietgens Boulevard 30 B, 5220 Odense SØ, tlf. 70 10 70 11. Aftalerne indgås på dansk.
Du kan handle hos os på følgende måder:
- Via www.kokken-jomfruen.dk
- Via mail til [email protected]
- Via telefon 7010 7011 (mandag-torsdag 9-17, fredag-lørdag 9-18, søndag 9-13)
Du skal være myndig, minimum 18 år for at handle hos Kokken & Jomfruen.
Betaling
Vi modtager betaling med Dankort, Visa Electron, Mastercard, MobilePay og EAN. Beløbet trækkes 3 dage før levering. Bestiller du mindre end 4 dage før levering, trækker vi pengene med det samme. Som en service gemmer og opbevarer vi dine kortoplysninger i vores system i tilfælde af, at du ændrer i din ordre undervejs. På den måde kan vi trække det endelige beløb fra dit kort.
Såfremt du ønsker at vi trækker pengene med det samme, bedes du kontakte kundeservice på tlf. 70107011.
Det er også muligt at betale med Netbank. Ønsker du dette, skal du bruge den FIK-kode, som fremgår af din ordrebekræftelse. Beløbet skal overføres senest 8 dage før din levering.
Alle priser er angivet i danske kroner dkr. pr. kuvert inkl. moms. ekskl. levering. Transportomkostninger dækker levering og afhentning af tomt service. Prisen på transport varierer alt efter postnummer, samt om der vælges både levering og afhentning. Priserne vil fremgå under bestillingen, når du har tastet leveringssted og/eller afhentningssted ind. Du kan også beregne din pris her: Prisberegner.
Levering af maden
Ved bestilling af maden bliver du bedt om at oplyse et spisetidspunkt. Baseret på denne tid, beregner vi et leveringsinterval. Dagen før levering modtager du en SMS med et tidsinterval på ca. 45 minutter. Du skal sørge for at der er nogen til stede på den angivne adresse indenfor det angivne tidsrum. Såfremt, der ikke er nogen til at tage imod maden, kan vores chauffører blive nødt til at køre videre, og vi forbeholder os ret til at levere maden senere end det aftalte. Såfremt du ikke selv tager imod maden bedes du oplyse telefonnummeret til personen, der i stedet modtager maden.
Der leveres til hele Danmark undtaget ikke-brofaste øer. Varerne leveres med eksterne fragtfirmaer. Ønsker du at få oplyst hvilket fragtfirma der leverer til dig, kan du henvende dig til kundeservice tidligst 3 dage før levering.
Særlige forhold omkring jul & nytår
Vi holder lukket for levering d. 23. december. Den eneste menu som kan bestilles til levering denne dag er vores juleaftensmenu.
OBS! Særligt omkring levering af Kokken & Jomfruens 4-retters nytårsmenu:
Denne menu leveres i engangsemballage lørdag 30. december i tidsrummet 12:00 – 18:00. Det er vigtigt, at der er en på husstanden i dette tidsrum til at tage imod maden. Efter levering af kassen skal maden sættes på køl.
Er der ikke en på husstanden til at modtage maden, tager chaufføren det med retur. Vi kan tilbyde en ny levering mod betaling af normal-takst d. 31. december. Dette skal aftales med vores kundeservice direkte senest kl. 19:00 lørdag 30. december, som også kan oplyse taksten for din adresse.
Leveringsgaranti
Vi giver garanti på leveringen. Det betyder, at hvis maden ikke er fremme senest 45 minutter efter den spisetid, du har oplyst, får du et gavekort på det beløb, du har købt mad for hos Kokken & Jomfruen.
Leveringsgarantien gælder kun såfremt forsinkelsen kan tilskrives en fejl fra Kokken & Jomfruens side. Det betyder derfor, at garantien bortfalder, hvis der ikke er nogen hjemme på adressen, når vi ankommer.
Garantien er ligeledes betinget af force majeure. Det kan være voldsomt snefald – lange trafikkøer som følge af trafikuheld – alvorlige strømsvigt eller andre naturkatastrofer.
Afhentning af maden
Det er også muligt at afhente maden hos et af vores 3 køkkener i Odense, Tilst og Glostrup. Se adresser og åbningstider på vores hjemmeside.
Såfremt du vælger at afhente maden, vil du, i din ordrebekræftelse, få oplyst et afhentningstidspunkt. Maden kan afhentes efter dette tidspunkt.
Returnering og afhentning af tomt service
Servicen skal returneres rengjort. Er servicen ikke rengjort, opkræver vi 9 kr. pr. kuvert, dog minimum 250 kr. Der må ikke sættes låg på termokassen efter afvaskning.
Det er muligt selv at returnere det rengjorte tomme service hos et af vores 3 køkkener i Odense, Tilst og Glostrup. Returnering skal ske mandag-onsdag i ugen efter. Se adresser og åbningstider på vores hjemmeside.
Ved afhentning af tomt service, modtager du søndag en SMS om, hvornår vi afhenter. Afhentning sker oftest mandag-onsdag ugen efter arrangementet, dog kan der i forbindelse med helligdage være ændringer hertil.
Servicen skal være sat frem på aftalte sted til aftalte tid og være synligt og tilgængeligt for chaufføren. Pris for afhentning vil fremgå under bestillingen og vil være anført i ordrebekræftelsen.
Ændring
Du kan gebyrfrit ændre din ordre frem til 8 dage før levering. Såfremt der er plads i køkkenet, kan du have mulighed for at justere op i kuvertantallet indtil dagen før levering. Dette sker ved henvendelse til kundeservice, hvor vi dog forbeholder os retten til at afvise forespørgslen.
Afbestilling
Du kan afbestille din levering op til 8 dage før leveringen. Såfremt du annullerer bestillingen senere end 8 dage før levering, opkræves du 90% af ordrebeløbet.
Du har mulighed for at tegne en afbestillingsbeskyttelse. Se mere på vores hjemmeside.
Enhver afbestilling skal ske skriftligt, uanset om ordren er betalt eller ej, ligesom vi skriftligt bekræfter afbestillingen.
Fortrydelsesret
Når du handler hos Kokken & Jomfruen, er der INGEN FORTRYDELSESRET i henhold til Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, nr. 12.
Reklamation
Vi hører altid gerne fra dig, hvis der noget, du er utilfreds med, eller som du synes, vi kan gøre bedre. Har du reklamationer til din levering, kan vi kontaktes på [email protected] eller på tlf.: 7010 7011. Telefonerne er åbne mandag-torsdag 9-17, fredag-lørdag 9-18, søndag 9-13.
Reklamationer skal foretages hurtigst muligt efter modtagelse eller fortæring af maden eller ved manglende levering. Det gælder både i relation til levering og indholdet. På den måde kan vi med det samme reagere og give dig en bedre service.
Forbrugerklager
Er du ikke tilfreds vores håndtering eller afgørelse af en sag, kan du som forbruger altid henvende dig til forbrugerklagenævnet:
Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme
Vodroffsvej 32, 1900 Frederiksberg C
Mail: [email protected]
Spørgsmål? Du er meget velkommen til at ringe eller skrive til os.